Gå til innhold/innhald
Fire bilder av mennesker.
Foto: Stortinget

Forteljinga di, historia vår

Alle skal ha høve til å delta i samfunnet, same kven ein er. Men forsvinn diskriminering berre fordi det er forbode?
  • 8.–10. VGS
  • Gruppearbeid
  • Video
  • 45 min
  • VGS
  • 8.–10.

Lærerveiledning

Gjennom fire filmer blir klassen kjent med mennesker som har opplevd ulike former for diskriminering.

Om opplegget

Stortinget er Norges lovgivende forsamling. Noen ganger kommer lover “sent” og bekrefter en samfunnsutvikling som allerede har skjedd. Andre ganger er lover banebrytende og bidrar til å skape holdningsendringer.

Dette undervisningsopplegget handler om spennet mellom lover og holdninger. Det passer for elever i ungdomsskolen og videregående skole.

Vær oppmerksom på at videoene er opphavsrettslig beskyttet. De kan kun brukes i forbindelse med dette undervisningsopplegget. 

Forberedelser

Som lærer er det lurt å ha sett igjennom de fire filmene før gruppene deles inn og ha tenkt gjennom hvordan tiden skal disponeres til de ulike deloppgavene.

Gjennomføring

Her er et forslag til hvordan opplegget kan gjennomføres i klasserommet. Opplegget kan gjennomføres på en skoletime.

  1. Del klassen i fire grupper, som tar for seg hver sin film. Gruppene svarer på spørsmålene til sin film.
  2. Gruppene oppsummerer sine svar for resten av klassen.
  3. Nederst på siden finner du noen spørsmål egnet til diskusjon i plenum.

I Noreg er diskriminering forboden ved lov. Anten det skjer på bakgrunn av kjønn, etnisitet, religion, livssyn, funksjonsnedsetjing eller seksuell orientering.

Likevel opplever mange menneske å bli diskriminert. Lovene våre og haldningar i samfunnet speglar ikkje alltid kvarandre perfekt.


Kva er diskrimineringslova?

  • Likestillings- og diskrimineringslova vart vedteken av Stortinget i juni 2017.
  • Lova skal fremja likestilling og hindra diskriminering på alle samfunnsområde.
  • Den omhandlar diskriminering som har samanheng med ei rekkje ulike gruppekjenneteikn: kjønn, graviditet, permisjon ved fødsel eller adopsjon, omsorgsoppgåver, etnisitet, religion, livssyn, funksjonsnedsetjing, seksuell orientering, kjønnsidentitet, kjønnsuttrykk eller alder.
  • Kilde: Store norske leksikon

Oppgåve

Lenkene nedanfor går til fire ulike filmar om diskriminering. Kvar film blir følgd av nokre oppgåver. Diskuter desse i grupper og samanfatt for resten av klassen. Diskuter til slutt spørsmåla nedst på denne sida i klassen i plenum.

Spørsmål til klassen

  1. Fleire av personane i filmane seier at eit forbod mot diskriminering ikkje er nok. Kva meiner dei med det?
  2. Kva er forskjellen på formell og uformell diskriminering?
  3. Lova er berre eitt av fleire verkemiddel for å få bukt med diskriminering. Kva for nokre andre verkemiddel kan fungera?
  4. Kjem de på andre grupper som opplever formell og/eller uformell diskriminering?